شنبه 3 آذر 1403 شمسی /11/23/2024 6:46:29 PM

گزارش مارکت‌واچ (MarketWatch) نشان می‌دهد شرکت اپل در سال ۲۰۱۹، حدود ۴/ ۷ میلیون دلار را صرف لابی‌های سیاسی خود کرده است. اگرچه این رقم در مقایسه با هزینه لابی‌‌گری اپل در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ که به ترتیب حدود ۷/ ۶ و ۲/ ۷ میلیون دلار عنوان شد، بیشتر است، اما به نسبت مبالغی که شرکت‌هایی همچون گوگل و فیس‌بوک برای لابی و زدوبند صرف می‌کنند، کمتر است. 
اپل در سال ۲۰۱۹، چقدر برای لابی‌گری هزینه کرد؟

طبق این گزارش، بیشترین تلاش‌های اپل برای لابی‌گری در سال ۲۰۱۹ به ماه ژانویه برمی‌گردد که روابط خوبی میان آمریکا و چین حاکم نبود. به دنبال جنگ تجاری میان این دو کشور، حتی تیم کوک مدیرعامل اپل شخصا به دیدار ترامپ رفت و درخصوص برخی مسائل با وی به گفت‌وگو پرداخت. اپل در پاییز سال گذشته نیز از جفری میلر، از نزدیکان دونالد ترامپ و مسوول کمپین تبلیغاتی وی خواست تا از قدرت خود به نفع این شرکت استفاده و به اصطلاح، لابی کند. همچنین اپل اخیرا یکی از افراد بانفوذ را به منظور لابی‌گری در حوزه پهپادها به‌کار گرفته است. برخی منابع خبری نیز ادعا کرده‌اند که گروهی در کنگره آمریکا به نفع منافع اپل لابی‌گری می‌کنند. اما جدا از اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸/ ۱۱ میلیون دلار را جهت لابی و زدوبند هزینه کرده که در مقایسه با هزینه ۷/ ۲۱ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۸، افت محسوسی را نشان می‌دهد. شرکت فیس‌بوک نیز در این زمینه ۷/ ۱۶ میلیون دلار هزینه کرد. هزینه لابی‌گری آمازون نیز حدود ۱/ ۱۶ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین